Merrill začal obchody v londýnské součásti zkoumat po zprávě v americkém listě The New York Times. Ten napsal, že jeden z makléřů, který obchoduje na devizových trzích, prodělal více než 120 milionů dolarů (asi 2,66 miliardy Kč). Jiní makléři prý mohli na obchodech s deriváty ztratit ještě o stovky milionů více, tvrdil list.
"Během posledního vyhodnocování některých obchodních pozic jsme přišli na nesrovnalosti. Okamžitě jsme informovali regulační orgány a úzce spolupracujeme s úřady na detailním vyšetření celé záležitosti," píše se v tiskové zprávě, kterou uvolnila londýnská kancelář.
Merrill Lynch minulý týden oznámil, že po přezkoumání obchodních transakcí mu v loňském roce vznikla asi o 533 milionů dolarů vyšší ztráta, než původně oznámil. Celkem tak Merrill Lynch v roce 2008 prodělal 27,61 miliardy dolarů (asi 611,7 miliardy Kč).
Britský Úřad pro finanční služby (FSA) odmítl říci, zda případné nesrovnalosti v Merrill Lynch zkoumá. Agentura Reuters ale později vydala zprávu, že obchodními transakcemi v Merrill Lynch se zabývá irský regulátor. Jeho mluvčí uvedla, že úřad v této záležitosti spolupracuje s úřady v Británii a ve Spojených státech.
"Záležitost se týká chybného oceňování cenných papírů při obchodování v jejich londýnské odnoži. Byli jsme na to upozorněni 18. února," prohlásila mluvčí irského úřadu.
Merrill Lynch je nyní součástí největšího amerického finančního ústavu Bank of America. Jeho šéf Kenneth Lewis transakci dohodl loni na podzim, v organizační struktuře Bank of America se ale Merrill objevil až letos v lednu. Kvůli vysokým ztrátám, které Merrill Lynch utrpěl a o nichž Bank of America zpočátku zřejmě neměla přehled, se Lewis s někdejším šéfem Merrill Lynch Johnem Thainem rozešel ve zlém.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					