"Realistický postoj je takový, že žádný zvrat nelze očekávat," řekl ČTK a Českému rozhlasu Nečas, který jednání řídí. "Na druhou stranu ten tlak má pokračovat. Je správné , že ho bude vyvíjet předsednictví bez ohledu na to, že je to teď české předsednictví," dodal.
Praha, která si za motto předsednictví zvolila heslo Evropa bez bariér, dlouhodobě tlačí na odstranění dočasných výjimek, díky nimž mohou staré členské země po několik let od rozšíření v roce 2004 přivřít brány na svůj pracovní trh lidem z nových zemí unie. Například Češi, Slováci či občané některých dalších zemí stále nemohou volně pracovat ve čtyřech zemích: Dánsku, Belgii, Německu a Rakousku.
Zatímco Belgie s Dánskem zřejmě od 1. května překážky zruší, tak z Německa a Rakouska zaznělo, že budou chtít využít možnost omezení i na poslední možné dvouleté období, tedy do 30. dubna 2011. Po tomto datu všechny zbývající překážky v přístupu na pracovní trhy v EU pro Čechy a Slováky musejí padnout.
Na odstranění bariér bude na dnešním zasedání zřejmě naléhat i Evropská komise, kterou bude zastupovat bývalý český premiér a nynější eurokomisař Vladimír Špidla. Výkonný orgán 27členného bloku před časem přišel s analýzou dopadů rozšíření na pracovní trh. Podle jejích závěrů se nepotvrdily obavy, že lidé z nových zemí zaplaví pracovní trh ve starých státech. Rozšíření prý naopak mělo jednoznačně pozitivní dopady.
"Na základě naší analýzy vybízím členské státy, aby co nejdříve zrušily omezení," řekl tehdy Špidla, pod něhož v komisi spadají sociální věci a zaměstnanost.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					