V podobném duchu se na schůzce centrálních bankéřů v Basileji vyjádřil i šéf polské centrální banky Slawomir Skrzypek. Polský zlotý je podle něj výrazně podhodnocen a centrální banka je připravena intervenovat, aby kurz bránila. Měny středoevropských zemí, včetně české koruny, od začátku roku výrazně oslabily.
Maďaři prý použijí všech prostředků v rámci měnové politiky, aby situaci na trhu pomohli normalizovat. Maďarský forint se v pátek propadl na nové minimum vůči euru a komentář, který vydal měnový výbor centrální banky, je zatím nejsilnější snahou o podporu měny.
"Za tímto účelem chce banka podpořit větší využití nedávno zavedených nástrojů likvidity pro domácí a devizový trh," píše se ve sdělení měnového výboru. Banka začne na trh uvolňovat evropské zdroje, ale je připravena na využití celého spektra možností, které jí dává měnová politika.
Kurz forintu po tomto komentáři zpevnil zhruba o 2,4 procenta na 307,50 HUF/EUR. V pátek se ale propadl na nejnižší hodnotu v novodobé historii Maďarska a v závěru obchodování jeho kurz činil 314,40 HUF. Během dnešního dopoledne forint vystoupil až na 306,35 HUF, avšak podle dealerů to zřejmě byl pouze jednorázový výkyv.
"Každý skočil po těch komentářích centrální banky, takže trh by si mohl dát oddych. Situace se ale jinak nezměnila," řekl jeden z obchodníků na devizových trzích, jehož cituje agentura Reuters. "Centrální banka nemůže forint bránit sama," dodal. Nástrojů měnové politiky chtějí na obranu měny využít i Poláci.
"Nejsem s kurzem zlotého spokojen, protože neodráží fundamentální faktory. Devizová intervence je nástrojem měnové politiky, jehož jsme v naší bance připraveni využít," řekl guvernér polské centrální banky. Zlotý od maxima loni v červenci k euru ztratil přes 30 procent hodnoty.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					