V objemu vkladů kampeličky přes nárůst stále zaostávají za ostatními finančními sektory. V podílových fondech měli Češi na konci roku uloženo 244 miliard, v penzijních fondech 186 miliard korun a v bankách přes bilion korun.
"Nárůsty vkladů i počtu členů jsou o to cennější, že jsme je zaznamenali za současného stavu vnějšího prostředí. Jenom v průběhu čtvrtého čtvrtletí se zvýšil objem spravovaných vkladů, které svěřili družstevním záložnám jejich členové, o více než 1,9 miliardy Kč. Nárůst objemu vkladů samozřejmě primárně souvisí s dynamikou nárůstu počtu našich členů," uvedl předseda prezidia Asociace družstevních záložen Petr Marsa.
Nižší zisk podle něj přímo nesouvisí se stavem ekonomiky. Meziroční nárůst vytvářených opravných položek k pohledávkám činí 12 procent, a to pří nárůstu objemu úvěrového portfolia o téměř třetinu. "Důvodem pro tento pokles ziskovosti o deset procent je tak spíše standardní prodlení při umisťování zdrojů z vkladů, primárně ukládaných u bank, do výnosově výhodnějších úvěrových produktů," dodal.
Bilanční suma družstevních záložen, které jsou členy asociace, se meziročně zvýšila o 39 procent na 11,85 miliardy Kč. Čistý výnos z úroků se blížil 400 milionů Kč, což představuje meziroční nárůst o více než 44 procent. Kapitál členských záložen dosáhl koncem roku 1,252 miliardy Kč, tedy meziročně téměř o pětinu více. "Hodnota kapitálu převyšuje o více než 100 procent kapitálové požadavky," podotkl Marsa.
Sektor družstevních záložen se po problémech koncem 90. let transformoval a vklady klientů kampeliček rostou od roku 2002. Koncem 90. let se z kampeliček ztratilo osm miliard z 11,3 miliardy korun vkladů. Odborníci míní, že družstevní záložny jsou nyní legitimní a pevnou součástí českého finančního trhu. Družstevní záložny musí nyní dodržovat stejně jako banky regulatorní limity a pravidla obezřetného podnikání.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					