Česká ekonomika je podle Mejstříka klíčovou měrou ovlivněna vývojem na relevantních trzích. "Výhled vývoje globální ekonomiky se však rychle mění. Například Světová banka již předpokládá pokles globální ekonomiky a významný pokles mezinárodního obchodu a Mezinárodní měnový fond ohlásil již šesté zpřesnění své prognózy na rok 2009," doplnil Mejstřík s tím, že každé zpřesnění naznačuje zhoršené vyhlídky. "Klíčové ekonomiky přecházejí v souvislosti s finanční krizí do jasné recese," dodal.
I přes podpůrné snahy státu v období krize člen Národní ekonomické rady vlády uvedl, že se některé strukturální změny bez recesí či hlubší krize nikdy neprosadí. "V tom spočívá dvojakost těchto změn - pomohou do budoucna, ale za cenu dočasné bolesti jak na straně investorů, tak pracovníků," uvedl Mejstřík. Zároveň však dodal, že dříve nebo později ekonomiky vycházejí i z větší krize dokonce silnější, pokud změny neblokují zájmy silných, ale neperspektivních či nekonkurenceschopných podniků.
NERV doposud pomohla navrhnout vládní balík protikrizových opatření. Většinu navržených opatření na podporu domácí ekonomiky již vláda schválila a prosadila ve sněmovně. Členy NERV po nedávném odchodu předsedy představenstva a generálního ředitele české pobočky UniCredit Bank Jiřího Kunerta doplnil do počtu deseti odborník na evropskou politiku Petr Zahradník z České spořitelny. Členy NERV tak kromě Mejstříka zůstávají i nadále Vladimír Dlouhý, Martin Jahn, Pavel Kohout, Tomáš Sedláček, Jiří Schwarz, Jiří Weigl, Jiří Rusnok a Miroslav Zámečník.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					