"Přínos koruny je pro mě naprosto zřetelný. Kurz mohl rozumně oslabit a firmy mohou lépe prosazovat zboží venku, anebo na něm získávat alespoň vyšší marži, když se sníží objem prodejů," řekl v rozhovoru Singer.
Singer spočítal, že kdyby ČR v lednu vstoupila do eurozóny, fixoval by se kurz na 22,70 Kč za euro. "Ekonomice by se určitě nedařilo s tímto kurzem lépe než teď, kdy je kurz kolem 28 korun. Další věc je, že kdybychom teď měli zafixovaný kurz, tak nám začnou dramaticky padat ceny. Třeba dlužníci by na tom byli mnohem hůř, protože jejich majetek by ztrácel hodnotu a dluh by tak reálně rostl. Kurz nám loni pomáhal tlumit inflaci a nyní zase tlumí deflaci," uvedl Singer.
Slabší koruna je podle Singera pozitivní i pro exportéry, a to i přes ztráty, které utrpěli kvůli zajištění kurzových rizik.
"Vyptali jsme se bank a zjistili ze statistik, že podniky si většinou zafixovaly kurz na 25,60, takže když byl kurz 28,50, měly celkově ztrátu 60 miliard korun. Na druhou stranu, exporty jsou 2,2 bilionu korun, z toho je přidaná hodnota, která se rozhodně nedováží zvenčí, asi 600 miliard. Zisk při kurzu přes 28 korun je asi 120 miliard za rok. Tedy podniková sféra má za půl roku své ztráty ze zajištění zpátky. Žijeme v době globální krize. Koruna nám nezajistí prosperitu, ale utlumí to nejhorší," řekl v rozhovoru pro dnešní Mladou frontu Dnes Singer.
Tuzemské banky nárazy finanční krize podle Singera ustojí, pád žádné z nich nehrozí. "Banky třeba mohou mít nějaké ztráty, ale takové, které jsou bez nějakého dramatu schopny ustát," řekl. "Krizi zvenku schytáváme ne přes banky, ale přes reálnou ekonomiku," konstatoval.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					