Prodej pojistek České pojišťovny přes přímé kanály v pojištění vozidel zaznamenal loni proti roku 2007 nárůst takřka o 30 procent, v cestovním pojištění dokonce o 35 procent, řekl ČTK mluvčí ČP Václav Bálek. Pojišťovna podle něj v roce 2008 rozšířila své online produktové portfolio o tři nová pojištění na konečných osm produktů. V polovině roku bylo totiž na internetovém portále ČP spuštěno pojištění bytu a domácnosti, pojištění domu a stavby a také pojištění chaty a chalupy.
Největší dynamiku v internetovém pojištění měla Kooperativa u pojištění léčebných výloh, kde činil meziroční nárůst 45 procent. U povinného ručení představoval nárůst deset procent. "Celkově lze konstatovat, že se každoročně zvyšuje zájem o takto nabízené produkty, a zejména u krátkodobých smluv (pojištění na cesty) lze pozorovat jev, kdy ze stran klientů dochází k opakovanému sjednání pojištění prostřednictvím tohoto prodejního kanálu," uvedl mluvčí pojišťovny Marek Vích.
Celkem se prodej pojištění po telefonu a internetu v roce 2008 zvýšil u ČSOB Pojišťovny meziročně o 47 procent. V případě pojištění motorových vozidel přitom stoupl telefonní prodej o 25 procent a internetový o 93 procent. Prodej pojištění domácností po telefonu vzrostl meziročně dokonce o 160 procent, a to hlavně díky novému pojištění přizpůsobenému speciálně pro tento druh prodeje, upozornil mluvčí pojišťovny Tomáš Hejda.
Růst zájmu klientů o koupi pojištění prostřednictvím elektronických distribučních kanálů lze podle něj pozorovat dlouhodobě. Týká se to prý i všech dalších pojištění, která prostřednictví internetu a telefonu pojišťovny nabízí, tedy cestovního pojištění, havarijního pojištění, pojištění domácností i úrazového pojištění.
Společnosti Top-Pojištění.cz, která se na prodej přes internet specializuje, on-line prodej pojistek vzrostl loni meziročně o 122 procent. "Trend nárůstu počtu pojistek nezměnila ani podzimní finanční recese. Naopak je zřejmý trend, kdy lidé více spoří, přičemž se i více zajišťují proti případným rizikům," upozornil ředitel makléřské společnosti Top-Pojištění.cz.
Významná část největších světových pojišťoven přechází podle studie World Insurance Report společnosti Capgemini na multikanálové distribuční modely. "Na trhu se stagnujícím zájmem o pojištění je plné využití potenciálu multikanálové distribuce nezbytným předpokladem dalšího růstu nebo alespoň přežití," podotkl šéf finančních služeb společnosti Capgemini Czech Republic Jiří Briford.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					