Podíl lidí starších 50 let mezi uchazeči o zaměstnání, které evidují úřady práce, loni na konci září činil 29,5 procenta a na konci prosince 29,3 procenta. Jeho hodnota na konci února byla 27,7 procenta. Zatímco však ke konci loňského září práci hledalo 92.880 lidí starších 50 let, koncem prosince jejich počet vzrostl na 103.063 a na konci února jich bylo dokonce 118.939.
"Jsou to poměrně alarmující čísla a je to věc, která starší generaci trápí velmi výrazně," prohlásil Kocáb. Podle něj zaměstnavatelé propouštějí raději starší zaměstnance také proto, že kvůli dlouhé době strávené v zaměstnání obvykle dosahují vyšších platů, a proto na nich mohou firmy více ušetřit. Úřady práce nyní zaměstnávání starších lidí věnují speciální projekty financované z prostředků Evropského sociálního fondu.
Obraně práv seniorů by podle Kocába mělo pomoci přijetí antidiskriminačního zákona, který má být povinnou součástí legislativy členských zemí Evropské unie, Česko jej však jako jediná země evropské sedmadvacítky dosud nemá. Parlament jej sice odhlasoval, zastavilo ho ale veto prezidenta Václava Klause. Pokud ČR normu nepřijme, hrozí jí série žalob od Evropské komise a pokuty; jednou už dokonce Evropský soudní dvůr Česko odsoudil.
Kocáb uvedl, že hodlá prosadit přijetí zákona na březnové schůzi sněmovny. Všechny poslance o své snaze již informoval dopisem, který sepsal společně s ombudsmanem Otakarem Motejlem.
Ředitel sdružení Život 90 Jan Lorman řekl, že práva seniorů jsou nedostatečně upravena v celé řadě právních norem. Rovná práva pro lidi všech věkových kategorií podle něj vůbec nezmiňuje dokonce ani Listina základních práv a svobod. Ani platný zákoník práce podle něj nezakazuje diskriminaci kvůli věku; upravovat by ji měl právě chybějící antidiskriminační zákon.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					