Dalších 2,8 miliardy eur by EIB mohla rozdělit v dubnu a květnu. Celkový objem úvěrů, které EIB poskytla evropským automobilkám od loňského prosince, tak dosáhne 6,3 miliardy eur. Další úvěry bude pravděpodobně schvalovat v červnu a pak by celková suma mohla stoupnout až na sedm miliard.
Banka minulý týden varovala, že další peníze pro výrobu automobilů pravděpodobně neuvolní. Chystané půjčky představují zhruba desetinu toho, co má banka v plánu půjčit letos. Asociace evropského automobilového průmyslu ACEA ale namítla, že je balík nedostatečný vzhledem k nebývalým ekonomickým potížím a propadu prodeje.
Výrobci aut a jejich dodavatelé chtějí po vládách státní úvěry zhruba 40 miliard eur celkem, uvedl minulý týden generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn. Manažer je nyní šéfem asociace ACEA. Podle něj by vlády měly zaplnit rozdíl v chybějících úvěrech, protože se letos prodej aut v Evropě možná propadne až o čtvrtinu.
Úvěry od EIB se vztahují jen na vývoj vozidel, která produkují méně skleníkových plynů a mají nižší spotřebu. Jde o součást snah Evropské unie snížit emise oxidu uhličitého a zabrzdit globální oteplování.
EIB má v úvěrech automobilkám podporu evropských vlád. Banka získává peníze na investice do infrastrukturních projektů prodejem obligací. ACEA ale banku kritizuje za to, že odvětví od ní nedostává finance dostatečně rychle. Půjčky mají navíc limit 400 milionů eur na jednu automobilku a projekt.
Evropský automobilový průmysl je největší na světě. Vyrábí ročně přes 18 milionů aut, ale podle posledních čísel jich prodává za rok jen 12 milionů. Odvětví zaměstnává přímo zhruba 12 milionů lidí a další miliony v dodavatelských firmách, napsala agentura AP.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					