Karel Potměšil ze společnosti Cyrrus odhaduje ztrátu Orka na 100,5 milionu eur. Patrick Vyroubal očekává dokonce propad až na úroveň 115,4 milionu eur.
Orco již v únoru oznámilo, že za rok 2008 očekává tržby přibližně na stejné úrovni jako předloni, tedy kolem 299,3 milionu eur. Podíl čisté hodnoty spravovaného majetku na jednu akcii Orka podle analytiků loni klesl. Například Vyroubal očekává meziroční pokles o 23 procent na 70,7 eura na akcii.
Orco podle analytiků nebude letos pravděpodobně vyplácet ani dividendu. "Vzhledem k dosažené ztrátě očekáváme, že v letošním roce Orco nevyplatí žádnou dividendu, přestože v minulých letech investory dividendami potěšit dokázalo," uvedl Potměšil.
Pražská burza od dnešního rána pozastavila obchodování s akciemi developera. Důvodem tohoto mimořádného opatření je očekávané zveřejnění důležité informace týkající se firmy. Obchodování s akciemi Orka se zastavilo také na burzách v Paříži, Budapešti a Varšavě.
V pátek potvrdila Prosperita investiční společnost, že se stala největším akcionářem Orka. V současnosti v něm kontroluje podíl kolem pěti procent. Generální ředitel Prosperity Miroslav Kurka uvedl, že jeho společnost bude chtít podíl v Orku dále navyšovat. Usilovat prý bude také o získání křesel v některém z orgánů Orka.
Orco v současnosti prochází restrukturalizací. Propustilo zhruba 220 zaměstnanců, uzavřelo některé kanceláře. Změny nastaly také ve vedení, které opustili dva klíčoví manažeři. Drobní akcionáři firmy založili sdružení s cílem ochránit své investice.
Největším plánovaným projektem firmy je bytový a kancelářský projekt v pražských Bubnech, do kterého chce postupně investovat přes 70 miliard korun. V současnosti společnost vlastní velké soubory nemovitostí také například v Berlíně a Moskvě.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					