Z peněz by mělo být financováno i rozšíření zásobníků na plyn v Česku, na něž by Češi podle posledních návrhů získat 35 milionů eur (asi miliarda korun).
S myšlenkou uvolnit pět miliard eur na zmiňované tři oblasti Brusel přišel v reakci na současnou hospodářskou krizi a v reakci na lednové problémy s dodávkami plynu z Ruska přes Ukrajinu do Evropy, kvůli nimž se některé unijní státy uprostřed mrazivé zimy ocitly bez dodávek plynu.
Peníze podle původního návrhu komise z konce ledna měly pocházet z neutracených prostředků z loňského rozpočtu EU. Celkem mělo do energetiky jít 3,5 miliardy eur, především na propojení energetických sítí mezi státy. Z řady stran se ale ozývaly kritické připomínky. Některé země zpochybňovaly i to, jestli vůbec "přebytky" z rozpočtu takto přerozdělovat a zda by je spíše Brusel neměl vrátit zpět jednotlivým zemím.
EK pak návrhy upravila a na energetické projekty navrhovala dát zhruba 3,75 miliardy eur. České předsednictví nyní přišlo v rámci snah o hledání kýženého kompromisu s dalším navýšením, a to až 3,9 miliardy eur. Například Slováci by měli podle českého návrhu získat na propojení s Maďarskem místo 25 milionů celkem 30 milionů eur.
Poněkud složitější situace je ale se seznamem projektů, na které by většina peněz z balíku pěti miliard eur měla zamířit. "Je těžké stoprocentně uspokojit každého," podotkl Vondra.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					