Ředitel pro řízení vztahů se zákazníky společnosti Makro Aleš Drábek dnes novinářům řekl, že pevné objemové slevy z hodnoty nákupu se týkají zákazníků se statusem Zlatý partner, kteří v obchodem Makro měsíčně utratí více než 40.000 korun, a Stříbrný partner s měsíční útratou přes 20.000 korun. U Zlatých partnerů činí sleva tři procenta a u Stříbrných partnerů jedno procento.
"Krize naše zákazníky, zejména v oblasti nezávislého maloobchodu a Horeca (gastronomie a hotelnictví), začíná negativně ovlivňovat, a proto jsme se rozhodli jim podat další pomocnou ruku," uvedl Drábek. Makro podle něj zároveň garantuje nejnižší ceny nejdůležitějších výrobků. "Věříme, že nový cenový systém pomůže našim registrovaným zákazníkům se s krizí lépe vypořádat, mnohdy i posílit jejich pozici na trhu či získat nové zákazníky," dodal Drábek.
Češi kvůli světové hospodářské krizi, která již donutila řadu tuzemských podniků omezovat výrobu a propouštět, začali šetřit v závěru loňského roku. Maloobchodní tržby v prosinci klesly meziročně o 2,9 procenta. Také letos obchodní řetězce očekávají stagnaci či pokles tržeb.
V Česku proto přibývá obchodníků, kteří se v souboji o zákazníky snaží využít i sílící obavy lidí z dopadů hospodářské krize na jejich peněženky. Krize se tak skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory.
Například síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar na internetu zprovoznila stránky www.antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.
Společnost Tesco Stores ČR zase do záhlaví svého reklamního letáku letos umístila nápis "Tesco pomáhá v době krize" s dovětkem "S námi ušetříte". Podobně postupovala i síť elektroprodejen Okay. Součástí jejího lednového letáku s nabídkou zboží bylo heslo "Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!".
Na loňském žebříčku deseti největších obchodníků obsadila velkoobchodní společnost Makro Cash&Carry s odhadovanými tržbami 39,5 miliardy korun čtvrté místo.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
