Epiag byl jediným ze zájemců o porcelánku v Chodově, která vyrábí tradiční růžový porcelán. Částku, s níž ve středu souhlasil věřitelský výbor, musejí noví vlastníci zaplatit nejpozději při podpisu kupní smlouvy. S obchodem uzavřeným mimo dražbu ale ještě musí souhlasit Městský soud v Praze, uvedl insolvenční správce KP Tomáš Čermín.
Epiag musel už při podání nabídky složit jistinu ve výši deset procent z nabídnuté ceny. Nekupuje závod jako celek, ale soubor movitého a nemovitého majetku, materiálu a ochranných známek. Za nemovitý majetek má zaplatit 16,9 milionu korun, movitý majetek je vyčíslen na 5,2 milionu korun a za ochranné známky zaplatí Epiag celkem 3,5 milionu korun.
Ředitel závodu v Chodově Pavel Štěpán uvedl, že firma Epiag je seriózním subjektem podnikajícím v porcelánovém odvětví. Orientuje se hlavně na dekorace exkluzivního porcelánu pro náročnou klientelu. Výrobní programy obou továren by se tedy mohly vhodně doplňovat a mít i společné zákazníky, domnívá se Štěpán.
V Chodově po krizi KP zůstalo kolem 85 zaměstnanců z původních asi 120. "Všichni nevydrželi ten tlak a raději odešli. Na ty kvalitní mám kontakty a pokud výroba i nadále pojede, určitě se vrátí zpět," konstatoval Štěpán. Pokračovat kontinuálně ve výrobě se ale asi nepodaří. Převzetí závodu novým vlastníkem nějaký čas potrvá.
Co bude s dalšími závody KP v Nové Roli, Klášterci, Lesově a s provozem sítotisku v Karlových Varech, není zatím jasné. Provoz se v nich má zastavit 31. března. Věřitelský výbor se sejde opět v pondělí. Podle Čermína zájemci o porcelánky jsou a věřitelé zatím žádnou z nabídek nezamítli. Jednání se patrně povedou především o částkách, které zájemci nabídli.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					