"Mezi počtem podaných rozkladů a počtem žalob sice nemusí být přímá úměra, tento nárůst však obecně může svědčit o snaze účastníků řízení využít opravných prostředků a potažmo tedy i toho, že se poté ve zvýšené míře domáhají soudní ochrany," uvedl mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa.
Antimonopolní úřad se zabývá třemi hlavními oblastmi - hospodářskou soutěží, veřejnými zakázkami a veřejnou podporou.
Proti provostupňovému rozhodnutí úřadu se loni firmy a instituce podaly rozklad předsedovi ÚOHS ve 204 případech, předloni ve 205. V roce 2006 bylo ale těchto takzvaných rozkladů 159 a ještě o rok dříve přes stovku. Počet žalob výrazněji vzrostl až loni. "Může to přímo souviset s navýšením počtu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," řekl ČTK soudce Krajského soudu v Brně David Raus.
V oblasti hospodářské soutěže podle mluvčího ÚOHS Kristiána Chalupy nelze říci, že by počet zahájených správních řízení výrazným způsobem, tedy o desítky, narostl. Je však téměř pravidlem, že proti každému rozhodnutí je podáván rozklad a následně i žaloba, uvedl. "Jedná se totiž zpravidla o rozhodnutí s vysokými sankcemi, což je pro účastníky řízení samozřejmá motivace pro využití všech prostředků, kterými je možno rozhodnutí zvrátit," vysvětlil.
Poněkud jiná je podle něj situace v oblasti veřejných zakázek, kde počet žalob loni vzrostl na 46 oproti předloňským 19. "Tuto skutečnost je možno částečně zdůvodnit velkým počtem správních řízení s Lesy České repubiky," míní Chalupa. Tato správní řízení měla často několik desítek účastníků a tedy i potenciálních žalobců. Určitý počet žalob spadá rovněž na vrub procesních záležitostí, doplnil.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					