Soudkyně Ivana Janů nyní čte odůvodnění nálezu. Nikdo z účastníků řízení k soudu nepřišel.
Spory o novou ranvej, kterou letiště potřebuje pro další rozvoj, se vlečou již několik let. Dnešní verdikt na projekt ani na územní plán nemá bezprostřední vliv. Přímo z něj vyplývá jen to, že NSS musí námitky Bělohradského věcně projednat. Kdyby však správní soud poté kontroverzní změnu územního plánu zrušil, mohlo by to stavbu ranveje zkomplikovat.
Kauza měla složitý vývoj. Hlavním otazníkem je výklad pojmu opatření obecné povahy. Bělohradský už v roce 2006 spolu s dalším aktivistou dosáhl u NSS zrušení změny územního plánu, která souvisela s ranvejí. Ještě téhož roku však pražské zastupitelstvo přijalo novou změnu, jež měla podle Bělohradského stejné vady. Proto ji znovu napadl u soudu.
NSS ale mezitím změnil postoj a druhou kasační stížnost odmítl. V odůvodnění uvedl, že změnu územního plánu schválenou podle staré zákonné úpravy, jež platila do konce roku 2006, nemůže vůbec přezkoumávat.
Bělohradský se domníval, že mu NSS svým formalistickým rozhodnutím odepřel spravedlnost. Ústavní soudci dnes jeho postoj potvrdili. Tvrdil také, že podobně závažná změna územního plánu by měla být vždy přezkoumatelná soudem. Navíc uváděl, že jako majitel pozemků v sousedství plánované ranveje podal proti změně územního plánu námitku, na níž nikdo předepsaným způsobem nereagoval.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
