"Pomocí hydraulického vysouvacího ramene s prorážecím a hasícím hrotem pro nás není problém provádět hašení případného požáru letadel ve výškách až 16,5 metru, a to s výkonem 4000 litrů za minutu," uvedl vrchní ředitel Letiště Praha pro bezpečnost Martin Hlava. Zařízení podle něj umožňuje hasit i spodní části letadel, což dosud nebylo možné bez pomoci družstva hasičů mimo zásahové vozidlo.
Speciální hrot, jehož použití dnes letištní hasiči předvedli, dokáže prorazit plášť všech současných typů letadel, což se dá využít v případě hašení požáru uvnitř trupu letadla, uvedl zástupce velitele letištní Jednotky požární ochrany Karel Moravec.
Vůz od firmy Rosenbauer International je vybaven také infračervenou kamerou, která hasičům umožní lepší orientaci v kouři a snadnější nalezení ohniska požáru. Vozidlo lze kromě hašení letadel využít také k hašení požárů letištních budov či nákladních automobilů.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
