Meziměsíčně se výrobní ceny v EU snížily o 0,3 procenta. V 16 zemích platících eurem pak klesly o 0,5 procenta.
Bez zahrnutí energetického sektoru výrobní inflace v EU činila 0,1 procenta. Ceny v energetickém sektoru se snížily o 3,3 procenta. Ceny polotovarů byly meziročně nižší o 1,7 procenta a zboží krátkodobé spotřeby o 0,8 procenta. Ceny kapitálového zboží naopak zdražily o 2,4 procenta a zboží dlouhodobé spotřeby o 2,5 procenta.
Z jednotlivých členských států, ze kterých jsou údaje k dispozici, byla inflace nejvyšší na Maltě, kde činila 39,4 procenta. V Maďarsku výrobní ceny meziročně stouply o 6,2 procenta a v Rumunsku o 5,8 procenta. Nejvýrazněji naopak ceny klesly v Řecku, o 5,3 procenta, a ve Francii a Nizozemsku, shodně o 4,5 procenta. V České republice deflace činila 0,6 procenta.
Výrobní ceny jsou indikátorem budoucího vývoje spotřebitelských cen, protože jejich změny se obvykle časem projeví také v obchodech. Cílem Evropské centrální banky je udržet inflaci pod dvěma procenty.
Podle posledních údajů růst spotřebitelských cen v eurozóně v březnu prudce zpomalil na 0,6 procenta z únorových 1,2 procenta. Spotřebitelská inflace tak byla nejnižší v historii eurozóny, tedy od roku 1996, kdy Eurostat začal tuto statistiku sledovat.
Ještě loni v červenci byla inflace na svém vrcholu čtyři procenta. Za poklesem cen stojí ekonomická krize. Evropská centrální banka již kvůli ní od loňského října snížila úrokové sazby o tři procentní body na 1,25 procenta. Banka také naznačila, že by mohla v květnu úroky znovu snížit a uvažuje o dalších krocích na podporu ekonomiky.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					