Licenci na penzijní fond dostali Atlantik PF 10. března. "Podle zákona musíme činnost fondu rozjet do 90 dnů od udělení licence, jinak ta pozbývá platnosti. Zda činnost ve stanovené lhůtě zahájíme, záleží na mnoha faktorech. Především jde o vývoj na finanční trzích, jaké jsou prognózy, kam se bude ubírat trh. Velmi podstatným faktorem bude také vývoj legislativy," řekla ČTK Doležalová.
Legislativa jde podle dřívějších prohlášení ředitele skupiny Atlantik Pavla Němce směrem, který se liší od podmínek, za kterých Atlantik do licenčního řízení vstupoval. Podle návrhu nového zákona by totiž měly vznikat nové penzijní společnosti a do nynějších penzijních fondů, kde žádá Atlantik o licenci, by již noví klienti vstupovat nemohli. Není také jasné, jak platná licence na penzijní fond může urychlit případné získání licence na penzijní společnost.
"Je tam spousta neznámých a bez odpovědí na ně spustit projekt, což je investice ve stovkách milionů korun, je velmi riskantní," upozornil Němec.
Občané se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994. Na trhu pokračuje koncentrace, z původních 44 fondů jich zbylo deset. Vedle Atlantik PF má zájem o vstup na trh i PF Slavia ze skupiny SPGroup Pavla Sehnala. Koncem loňského roku měly všechny penzijní fondy dohromady 4,296 milionu klientů, což bylo o 334.000 více než koncem roku 2007.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					