Petersen v ekonomickém listu The Wall Street Journal (WSJ) upozorňuje na datum 27. března, kdy Moskvu navštívil šéf ázerbájdžánské státní energetické společnosti SOCAR Rovnag Abdullajev. V ústřední ruského monopolního vývozce plynu Gazprom, nad kterým má kontrolu Kreml, Abdullajev prý potichu podepsal předběžnou smlouvu o dodávkách plynu do Ruska.
"I když dohoda stále není závazná, mohla by životaschopnost projektu Nabucco zcela podkopat," upozorňuje Petersen.
Plynovod Nabucco má vést přes Turecko, Bulharsko, Rumunsko a Maďarsko do přijímací stanice Baumgarten v Rakousku. Z ní by se rozváděl do více zemí v Evropě.
Rusko ale s pomocí vlivných zemí EU prosazuje konkurenční projekt Nord Stream, který by měl zajistit přepravu ruského plynu přes Baltské moře do Německa. Z jižní části má Nabucco velkého konkurenta v chystaném plynovodu South Stream, který by měl vést z přístavu Novorossijsk na bulharské pobřeží a odtud do Srbska, Itálie a Maďarska.
Ázerbájdžán slíbil, že bude Rusku dodávat plyn ze svých dvou nových polí Šach-Deniz II a Azeri-Čirag-Gunešli. Surovina bude určena pro spotřebu v Rusku, Ázerbájdžán ale možná bude později dodávat více a část plynu, který Rusko dostane, půjde dál do zemí EU.
Náměstek šéfa společnosti SOCAR Murad Hejdarov v úterý řekl, že jeho země je připravena posílat plynovodem Nabucco do Evropy v první fázi projektu asi osm miliard krychlových metrů plynu ročně. Později by Ázerbájdžán mohl tento objem zvýšit až na 30 miliard metrů krychlových. V rámci projektu Nabucco se ale předpokládá, že při plném výkonu se bude plynovodem přepravovat asi 31 miliard metrů krychlových plynu ročně. I to je pouze zlomek objemu, který se ročně v Evropě spotřebovává.
Výstavbu Nabucca komplikuje řada dalších věcí. Vedle dostatečného financování chybí hlavně konsorcium států z oblasti Kaspického moře, které by se mělo na výstavbě podílet. V Praze se 8. května uskuteční takzvaný summit jižního koridoru, kterého se mají účastnit právě státy, jež mají být do projektu Nabucco zapojeny.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					