Adresáti měli po obdržení výzvy 30 dní na zaplacení příspěvků, nebo dokázání, že nemají auto. "Proces se dobře rozběhl a přináší první výsledky, včetně toho, že obeslaní hříšníci již povinné příspěvky platí," uvedl ředitel ČKP Jakub Hradec. Kancelář pojistitelů podle něj rozesílá průběžně další tisíce výzev, napsal deník E15.
"Naším záměrem je ověřit si všechny procesy od tvorby a distribuce výzvy přes její doručení až po zpracování reakcí obeslaných osob, a v případě potřeby některé detaily doladit," tvrdí Hradec. Letos bude podle něj obesláno několik set tisíc osob. Pokud lidé na výzvu nezareagují, začne proces vymáhání příspěvku. Ten může skončit až žalobou u soudu a exekucí. V loňském roce bylo v Česku téměř 800.000 neplatičů povinného ručení, napsal deník E15.
Nebývale velké množství vlastníků aut také začalo dávat do pořádku věci na registrech vozidel. "Od října 2008 do března 2009 bylo vyřazeno celkem 219.495 vozidel," tvrdí Hradec. Předtím se vyřadilo v republice kolem 120.000 vozidel za celý rok, píše E15.
Dalším efektem celé akce proti neplatičům je podle deníku větší zájem lidí o povinné ručení, což potvrzují i pojišťovny. "Zaznamenali jsme zvýšený zájem nejenom o standardní produkty povinného ručení, ale i o krátkodobé pojištění, které jsme zavedli speciálně pro klienty, kteří tím získali čas na vyřízení všech záležitostí kolem vozidla," uvedl mluvčí pojišťovny Kooperativa Marek Vích. Od půlky prosince do konce února, kdy dvojka trhu v povinném ručení tento produkt nabízela, koupilo tento produkt přes 6000 zájemců, píše E15.
Každý, kdo má auto bez povinného ručení, musí od letošního roku podle zákona platit příspěvky do garančního fondu. Z fondu se vyplácejí škody, které způsobí nepojištěná vozidla nebo nezjištěný pachatel. Díky novému zákonu také ČKP mohla svou kampaň spustit, napsal deník E15.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					