"Půjdeme do toho třeba společně s nějakým investorem, se kterým jsme již tuto možnost diskutovali," řekl pro HN Ott s tím, že na Bubnech bude spousta práce. "Mluvili jsme kvůli tomuto projektu s mnoha potenciálními partnery a zajímáme se o každého z nich," dodal pro HN Ott. Společnost Orco v Česku podle něj zůstane pouze v Praze a v dalších městech nebudou vznikat žádné nové projekty. "Samozřejmě ty, které se staví teď, budou dokončeny," uvedl pro HN Ott.
Za účelem snížení nákladů se společnost rozhodla stáhnout cenné papíry z některých evropských burz. "Máme dceřinou společnost Orco Germany, která má akcie na burze v Německu, mateřskou Orco Property Group, která je v Paříži, Praze, Varšavě a Budapešti a emisi dluhopisů na burze v Burselu. Nechceme se ale stáhnout ze všech těchto trhů, pouze jejich počet zmenšit. Uvidíme, kde nás to bude stát nejméně peněz," doplnil Ott s tím, že předpokládá stáhnutí akcií z jedné nebo dvou burz a doufá, že na pražské burze akcie Orco zůstanou, píšou HN.
K plánovanému prodeji části svého majetku, ze kterého chtěla firma letos získat 200 milionů eur (asi 5,3 miliardy Kč), Ott HN řekl, že nyní není správný čas cokoliv prodávat. "Nechceme prodávat zbytečně pod cenou. Proto tady je také ta soudní ochrana. Ta přitom může být dvakrát prodloužena celkově až na 18 měsíců. A my se tak v tomto režimu dostaneme až do roku 2010, kdy čekám oživení trhu. Co teď musíme udělat, je snížit naši zadluženost," upřesnil pro HN Ott. "Zvláštní režim nám k tomu pomáhá, jelikož můžeme vyjednávat s věřiteli o splátkách dluhopisů a úvěrů," uzavřel Ott pro Hospodářské noviny.
Orco Property Group v Paříži požádala o soudní ochranu před věřiteli; soud firmě ochranu na konci března udělil. Cílem opatření je urychlit strategickou a finanční restrukturalizaci.
Realitní společnost Orco se v roce 2008 propadla do ztráty 390,56 milionu eur, což je zhruba 10,4 miliardy korun. Firma výsledky, které jsou horší než očekávání analytiků, oznámila v úterý večer v tiskové zprávě. V roce 2007 měla společnost čistý zisk 87,5 milionu eur (podle tehdejšího kurzu 2,2 miliardy korun).



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					