Nejvíce mají klesnout kontrakty na bytovou výstavbu, optimističtěji hodnotí stavbaři vyhlídky dopravní infrastruktury. Nejčerněji vidí pokles soukromých zakázek střední stavební podniky.
Mezi opatřeními podnikové sféry proti krizi dominují kroky ke snižování nákladů a zaměstnanosti. Firmy chtějí přehodnocovat také obchodní a finanční strategie. Z vnějších stimulů se stavbaři spoléhají především na opatření vlády; příspěvek ze strany EU však již za významný nepovažují.
"Je zřejmé, že firmy preferují opatření směřující ke snižování daňového zatížení, zkrácení doby odpisů a stimulaci poptávky po stavební produkci ze strany státu," uvedli odborníci ÚRS Praha.
Téměř 60 procent respondentů se domnívá, že krize potrvá jeden až dva roky. Podle dalších 17 procent bude krize působit jeden rok. Naopak na více let se recese protáhne podle osmi procent stavebníků. Malé firmy odhadují trvání krize maximálně na dva roky, velké společnosti sází spíše na delší recesi.
Stavební výroba v Česku v únoru podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu meziročně ve stálých cenách klesla o 14,3 procenta. Pozemní stavitelství, do kterého patří i bytová výstavba, se propadlo o 19,5 procenta. Naopak o 5,3 procenta vzrostla produkce inženýrského stavitelství.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
