O vstupu Fiatu do společnosti Opel, která je součástí GM, v pondělí v Německu jednal šéf italského podniku Sergio Marchionne. Německý ministr hospodářství Karl Theodor zu Guttenberg po jednání uvedl, že Fiat hodlá v Německu zachovat značku Opel i tři hlavní montážní závody automobilky. Naznačil však, že v závodě v Kaiserslauternu, kde Opel vyrábí motory, by mohla nastat "potřeba konsolidace".
Fiat se již minulý týden dohodl na partnerství s automobilkou Chrysler, partnerství s Opelem však zatím není jisté. Guttenberg zdůraznil, že vláda ještě očekává předložení podrobnějšího plánu na převzetí Opelu ze strany rakousko-kanadského dodavatele autodílů Magna.
Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s poklesem poptávky, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů. Marchionne již koncem loňského roku upozorňoval, že světové automobilky budou donuceny k fúzím, aby přežily dopad současné ekonomické krize.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
