Bankrot GM je možný, pokud podnik nezíská na svou stranu držitele obligací, kterým nabízí výměnu za akcie. Ve hře je ovšem 27 miliard dolarů. Automobilka také uvedla, že bude chtít souhlas soudu ke své reorganizaci, i když budou věřitelé proti jejímu plánu.
Držitelům dluhopisů koncern minulý měsíc nabídl, že jim dá 225 akcií za každých 1000 dolarů v obligacích. Společnost by vydala 62 miliard nových akcií a pak je zpětně rozdělila v poměru 100 ku jedné.
Držitelé obligací by tak získali deset procent společnosti a tato nabídka vyprší 26. května. Výbor zastupující věřitele ale chce za obligace 58 procent podniku.
Koncern získal od státu půjčku 15,4 miliardy dolarů a jako podmínku má do 1. června ukončit reorganizaci. Pokud to nestihne, čeká ho reorganizace pod dozorem bankrotového soudu s ochranou před věřiteli, napsala agentura AP.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
