Jeden z předkladatelů, sociální demokrat Ladislav Skopal, ve druhém čtení předložil pozměňovací návrh, který princip regulace mění. Řetězcům sice bude za zneužití tržní síly hrozit i nadále až desetimilionová pokuta nebo deset procent z obratu, zákon by ale nově přesně vyjmenovával, které praktiky jsou zneužitím tržní síly. Původní návrh určil, co je významná tržní síla, a její zneužití zakazoval.
Jako významnou tržní sílu určoval například situaci, kdy si odběratel může vynutit jednostranně výhodné podmínky. Dále ji pak přisuzoval firmám s čistým obratem nad pět miliard korun, pokud neprokážou opak. Řetězce také měly mít povinnost vypracovávat etický kodex. Nad jeho dodržováním by bděl antimonopolní úřad.
Nový a dnes přijatý návrh ukládá kupujícím, tedy hlavně řetězcům, aby poskytovaly dodavatelům své všeobecné obchodní podmínky, které musí obsahovat třeba cenové podmínky nebo údaje o snižování cen. Zákon pevně stanovuje, že za zboží musí být zaplaceno nejdéle do 30 dnů od dodání zboží.
Řetězce nebudou smět prodávat zboží za nižší cenu než za jakou ho nakoupily. Toto se nebude vztahovat na rychle se kazící zboží nebo sezonní výrobky.
Zákon zkritizoval také zpravodaj a poslanec ODS Jaroslav Plachý. Opakovaně varoval, že zákon poškodí české dodavatele, navíc v době krize, zvýší nezaměstnanost i konečné ceny pro spotřebitele.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
