Lidé se na dnešní akci vybavili transparenty. "Řekněte i Vy ano obchvatu, chtějte Kuřim bez smogu, bez hluku a strachu o děti", zněl nápis na jednom z nich. "Chceme skutečný obchvat, ne průtah(y)" bylo dvojsmyslně napsáno na jiném.
Některým řidičům, kteří museli kvůli blokádě zastavit, se akce příliš nelíbila a dávali svou nelibost najevo pískáním i nadáváním. Žádné vážnější konflikty se ale podle policie nestaly. "Uprostřed páteční dopravní špičky tam jisté napětí bylo. Vážnější problémy jsme ale nezaznamenali," řekl ČTK mluvčí policie Bohumil Malášek.
"S akcí jsme spokojeni. Doufáme, že účel to splnilo a celý problém bude medializován," řekl ČTK Miloslav Kolařík za pořadatele dnešní akce. Teď je podle něj řada na Ředitelství silnic a dálnic, aby přišlo s lepším nápadem, než je obchvat severní cestou. Tato varianta je podle dnešních protestujících špatná.
Podle občanského sdružení pro realizaci obchvatu projede po silnici II/385 a ulicemi Kuřimi denně až 18.000 aut. To přináší horší životní prostředí ve městě i nižší bezpečnost chodců a zejména dětí.
Celý problém dále zhoršuje připravovaná výstavba rychlostní silnice R43, která má spojit Brno s Pardubickým krajem. Varianta navržená a prosazovaná Ředitelstvím silnic a dálnic Brno a některými krajskými politiky podle sdružení přinese naopak vyšší počet aut v ulicích Kuřimi. Sdružení i radnice podporuje jižní obchvat kolem města s tunelem Kuřimskou horou.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
