Největší evropský producent slévárenského koksu OKD, OKK je stoprocentní dceřinou společností New World Resources (NWR). Část zaměstnanců uzavřené koksovny podle Sobola přejde v rámci centralizace výroby na koksovnu Svoboda, některá pracovní místa však zaniknou. Propuštění zaměstnanci budou mít nárok až na šestnáctinásobek odstupného, jehož výše se bude odvíjet podle odpracovaných let.
Společnost počítá s tím, že obě koksárenské baterie, které nyní provozuje na dole Jan Šverma, budou odstaveny ve třetím čtvrtletí tohoto roku. "Bezprostředně poté bude následovat demontáž některých zařízení, celkové vyčištění areálu a odstranění staré ekologické zátěže," uvedl generální ředitel a předseda představenstva společnosti OKK Michal Kuča.
Společnost NWR kvůli plánovanému přesunu výroby už loni zahájila rekonstrukci stávající koksárenské baterie číslo osm a započala výstavbu zcela nové baterie v areálu dnešní koksovny Svoboda. Nová baterie by měla zahájit plný provoz v roce 2011, rekonstrukce baterie osm by měla být dokončena o rok později.
"Odstaveny budou ty technologie, které neumožňují výrobu slévárenského koksu, ale pouze koksu vysokopecního a otopového. Tyto provozy, které navíc výrazně zasáhla povodeň v roce 1997, budou v nejbližší době nahrazeny modernějšími jednotkami v areálu koksovny Svoboda," uvedl Kuča.
Dodal, že letos společnost očekává pokles roční produkce koksu na 710 kilotun oproti plánovaným 850 kilotunám. "Nové technologie plně pokryjí současné požadavky na kapacitu produkce a budou připraveny ke zvýšení výroby zpět na původní úroveň, jakmile to tržní situace bude vyžadovat," uvedl Kuča. Společnost si od centralizace výroby slibuje hlavně snížení fixních výrobních nákladů.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
