Nejvyšší část, 100,5 miliardy korun, dlužili poplatníci finančním úřadům. Byl to sice meziroční pokles o 0,6 miliardy korun, ale jak upozorňuje ministerstvo financí, tento vývoj není tak příznivý jako o rok dřív. Klesly hlavně nedoplatky daní ze staré daňové soustavy platné do roku 1992. Stát navíc odepsal víc než 16 miliard korun pro nedobytnost.
Správě sociálního zabezpečení dlužili poplatníci téměř 56 miliard korun, celníkům 8,6 miliardy korun.
Počet případů, kdy finanční úřady vymáhaly dlužné daně, loni vzrostl o víc než 426.000 případů. Celkem to bylo přes 2,2 milionu případů a šlo dohromady o 67,4 miliardy korun. Získat se podařilo 6,3 miliardy korun.
Nejlépe se finančním úřadům vymáhají nedoplatky do deseti milionů korun. Vyšší dluhy na daních už jsou podle ministerstva vymahatelné jen z části nebo v mnoha případech zcela nedobytné. Takovýchto nedobytných nedoplatků bylo podle finančních úřadů ke konci loňského roku za zhruba 49 miliard.
Vymáhání části peněz loni svěřili úředníci exekutorům; ti takto získali asi 30 milionů korun. Přesto poukazují na problémy, které při spolupráci s exekutory vznikají. Jedním z nich je, že exekuce jsou nepřiměřené. Často totiž vydávají exekuční příkazy nejen na prodej nemovitostí dlužníka, ale i na prodej podniku. Tím zablokují majetek dlužníka, a to i přesto, že dluh je podstatně nižší než hodnota postiženého majetku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
