"Měli bychom cílit alespoň na pět let," uvedl Slamečka. Podle něj nejde jen o České dráhy, ale i o jejich případnou konkurenci. S pouhou jednoroční jistotou prý soukromé firmy na českých kolejích jezdit nebudou.
Slamečka však zároveň připustil, že na ministerstvu financí "je k dlouhodobým smlouvám nechuť". "Já tu smlouvu mohu uzavřít pouze, když budu mít garanci ministerstva financí, že mi dá na to peníze," uvedl Slamečka. Ministerstvo dopravy zaplatí drahám letos za rychlíky čtyři miliardy Kč.
Slamečka zároveň v těchto dnech řeší s ministrem financí Eduardem Janotou financování regionálních vlaků. Krajské úřady za ně ročně zaplatí téměř čtyři miliardy Kč, přesto dráhy prodělávají kolem tří miliard korun za rok.
Řešením má být příspěvek ze státního rozpočtu na každou korunu vydanou kraji; o jeho výši se nyní na ministerstvech jedná. "Ten příspěvek musí být stimulující," uvedl Slamečka. Na jedné straně prý musí být takový, aby nedošlo k likvidaci "lokálek", na druhé straně musí motivovat kraje k hledání úspor.
Také v krajské dopravě počítá Slamečka do budoucna s dlouhodobými smlouvami. Některé kraje již oznámily, že zvažují vypsání výběrových řízení na provoz regionálních vlaků. Českým drahám chce konkurovat například podnikatel Radim Jančura, majitel autobusové firmy Student Agency. Vlaky v regionech chce provozovat pod označením RegioJet.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
