Jižní Korea a EU se snaží uzavřít dohodu o bezbariérovém obchodu. Potýkají se ale s rozdílným pohledem na refundace, které Korea vyplácí místním firmám, jež dovážejí komponenty ze třetích zemí, než vyvezou hotové zboží. Unie na tento postup s vracenými celními poplatky nechce v dohodě o volném obchodu přistoupit. Smlouvy se navíc obávají evropské automobilky, protože má Korea velký obchodní přebytek v obchodu s auty.
EU je po Číně druhým největším obchodním partnerem Koreje a je v ní největším zahraničním investorem. Mezi Koreou a unií se loni zobchodovalo zboží za 98,4 miliardy dolarů (1,87 bilionu Kč).
Hlavní vyjednavači unie a Korey dosáhli po dvou letech vyjednávání předběžné dohody v březnu. Klíčové otázky politického charakteru ale ponechali na vyšších představitelích.
Situace je složitá. Jihokorejský ministr zahraničního obchodu I Jun-ho a komisařka EU pro obchod Catherine Ashtonová ale nijak nepokročili při rozhovorech, které vedli v dubnu na okraj summitu G20, napsala agentura AP.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
