Firmě například vadí, že ministerstvo dopravy zvažuje dotování dálkových spojů Euro a InterCity, které na trase mezi Prahou a Ostravou provozují ČD. "Není tak jasné, jak bude vypadat nabídka dotovaných spojů za několik let a v takových podmínkách je těžké vytvářet jasný byznys plán," cituje server Schmidta. Firma již měla vybraného výrobce vlaku, několikrát také představila jeho vizualizaci.
Student Agency se tak namísto luxusních vlaků chce zaměřit na dopravu, kterou ze svých rozpočtů podporují kraje a stát. Do konce týdne odevzdá nabídku do soutěže na provoz osobních vlaků v Libereckém kraji, vedení dopravce sonduje možnosti vypsání tendrů také v dalších krajích.
Server míní, že ještě lukrativnější by pro soukromé dopravce bylo právě provozování dotovaných rychlíků. Ministerstvo dopravy u nich platí ve srovnání s kraji zhruba dvojnásobnou dotaci na jeden kilometr. "Regionální doprava je skutečně podfinancována. U dálkových vlaků ale není problém nasadit nové soupravy a přitom dostávat méně peněz, než ministerstvo nyní platí ČD," podotkl Schmidt.
Ministerstvo dopravy se však zatím k vypsání soutěže na provozování dálkových vlaků nechystá. Předchozí ministr Petr Bendl i současný Gustáv Slamečka podle ministerstva mají zájem, aby na železnici vstoupili konkurenti. Zatím se ale nedá říct, že by úřad vypsal tendry třeba už letos na podzim.
Ministerstvo naopak plánovalo uzavřít desetiletý kontrakt na provoz rychlíků s Českými drahami, aby dopravci umožnilo nakoupit modernější vlaky. Návrh smlouvy ale odmítlo ministerstvo financí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
