O PZL Świdnik soupeří Aero s italsko-britskou firmou AgustaWestland, což je druhý největší výrobce helikoptér na světě. Letos v únoru polská státní Agentura rozvoje průmyslu oznámila, že k jednání o prodeji 87 procent akcií poslední velké státní letecké společnosti přizvala Aero Vodochody. Podle partnera Penty Marka Dospivy bylo původně Aero jasným outsiderem, jenže nakonec se ukázalo, že nabídlo lepší podmínky
V budoucnu chce Aero Vodochody přesměrovat akviziční aktivity v leteckém průmyslu i západním směrem, doplnil Dospiva. Dodal, že nemyslí na západoevropské špičky, ale třeba na výrobce v Belgii.
Státní agentura v únoru svou volbu doplnila tím, že nerozhodovala jen finanční nabídka, ale také záruky rozvoje polské firmy. PZL Świdnik loni hospodařil s tržbami 420 milionů zlotých (2,55 miliardy Kč). Společnost vyrábí helikoptéry Sokól a součástky pro velké světové letecké producenty.
Penta chce při restruktualizaci PZL Świdnik využít zkušenosti, které získala při koupi původně zadluženého a ztrátového Aera. V loňském roce Aero Vodochody vykázalo kladný hospodářský výsledek 400 milionů korun, doplnil Kubát.
Aero Vodochody, největšího výrobce letecké techniky v ČR, česko-slovenská finanční skupina Penta vlastní od počátku roku 2007.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
