Německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg dnes podle agentury Ansa potvrdil, že vláda předběžné rozhodnutí o nejlepší nabídce k budoucnosti Opelu zveřejní ve středu.
S kancléřkou Angelou Merkelovou se setkal šéf automobilky Fiat Sergio Marchionne, aby jí předložil pozměněnou nabídku na vstup do Opelu. Němečtí politici se zdráhají říci, zda mají mezi zájemci nějakého favorita, spekuluje se však, že největší šance má Magna.
"Absolvovali jsme konstruktivní jednání. Předložili jsme náš plán a německá vláda je zcela odhodlána ten problém řešit," řekl podle agentury Bloomberg Marchionne.
Předák odborové organizace Opelu Klaus Franz podle agentury Reuters řekl, že Magna zůstává na čele žebříčku. Nabídka Fiatu by podle něj naopak vedla jen k tomu, že problém nadvýroby v Opelu by se ještě zhoršil.
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors, která se v důsledku slabé poptávky dostala na pokraj bankrotu. Americké vládě má do 1. června předložit plán restrukturalizace. GM se chce Opelu a některých dalších značek zbavit, aby se mohla soustředit na restrukturalizaci.
Přestože je Opel soukromou společností, vláda se v jednáních angažuje také, protože úřady budou muset garantovat obrovské půjčky, bez nichž se Opel během restrukturalizace neobejde.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
