Ačkoliv včera zveřejněným inzerátek na prodej strategického podílu KB stát odstartoval dlouho očekávanou doprivatizaci této bilanční sumou největší banky v zemi, není jasné, jak velkou část základního jmění nakonec zájemcům nabídne. "Nemohu nákup akc
ií ani potvrdit, ani vyloučit," řekl včera HN náměstek ministra financí Zdeněk Petříček, který má privatizaci na starosti.V současné době stát prostřednictvím Fondu národního majetku (FNM) vlastní v KB 48,7 procent, z nichž ovšem 13,6 procent stále drží slovenská strana. Jejich výměna za akcie Všeobecné úvěrové banky, které jsou zase v držení českého FNM, se táhne již řadu let. Šéf FNM Michal Hrubý však včera vyvrátil některé spekulace o tom, že jeho úřad v současné době skupuje KB , aby
mohl nabídnou budoucímu vlastníkovi většinový podíl. "Předpokládám, že budeme schopni nabídnou zájemcům dostatečný podíl. To je takový podíl, který je zapotřebí pro strategického investora,"sdělil našemu listu Hrubý. O jeho velikosti však nechtěl uvést žádné podrobnosti s poukazem na to, že to závisí jednak na tom, zda dojde k navýšení základního jmění, které bylo zatím odloženo kvůli napadnutí tohoto rozhodnutí valné hromady menšinovým akcionářem. Ve hře je také dohoda se slovenskou vládou o zhruba 13 procent akcií KB. "Kdybychom byli schopni navýšení provést, poměr akcií by se změnil.Podobně záleží na dohodě se Slovenskem, s nímž
nyní jednáme. Mohli bychom tyto i koupit," řekl Hrubý. Podle něj je variant, jak zajistit prodej majoritního podílu v KB několik, a nákup akcií z trhu je pouze jednou z nich.Spekulacím o skupování akcií KB Fondem národního majetku neodpovídal
ani jejich včerejší pokles o 604 procenta, což představovalo 905 Kč za kus. Zveřejnění inzerátu na prodej bank obvykle zvyšuje chuť investorů nakupovat. V případě akcií KB k tomu nedošlo, protože investoři deprivatizaci banky již zakalkulovali do cen akcií v minulých dnech, kdy silně rostly. Lubomír Vystavěl z ING Barings Praha však včera potvrdil prognózu, že během měsíce KB dosáhnou 1350 korun.Zdroj: Hospodářské noviny 11-8.1999



Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
Na český trh vstoupil další elektromobil, který má ambice nahradit Golf nebo Octavii. EV4 ujede přes 600 km a stojí pod milion
