"Květen byl dalším dobrým měsícem pro britský trh s novými osobními automobily, ačkoli očekáváme, že příští měsíce budou mimořádně náročné," uvedl generální ředitel SMMT Paul Everitt. "Je nezbytné, aby nadcházející nouzový rozpočet (britské koaliční vlády) podpořil spotřebitelskou a podnikatelskou důvěru s cílem udržet hospodářské oživení," dodal.
Britové mohli od poloviny loňského května žádat o slevu 2000 liber (přes 62.000 Kč) na nákup nového automobilu, pokud jej vyměnili za více než deset let starý vůz. Polovina peněz byla od vlády, druhá od prodejců a výrobců aut. Vláda na program původně vyčlenila 300 milionů liber, později ohlásila zvýšení této částky o dalších 100 milionů. Program šrotovného však v březnu skončil a jeho příznivý vliv na prodej se postupně vytrácí.
V období od ledna do května prodej aut v Británii díky šrotovnému meziročně stoupl o 22 procent. SMMT však předpokládá, že v celém letošním roce prodej klesne o 3,6 procenta na 1,92 milionu vozů.
Výzkumná společnost J.D. Power and Associates nedávno předpověděla, že prodej automobilů v celé západní Evropě se letos kvůli ukončování programů šrotovného sníží o osm procent na 13,7 milionu vozů.
pmh dp



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
