"Měli jsme minulý týden další jednání se zástupci bavorského státu spolkového ministerstva vnitra i velvyslanectví. Byla deklarovaná ochota nucenou správu zrušit," uvedl Svoboda. Nicméně Cheb zatím na žalobách trvá. "Před dvěma a půl lety jsme také slyšeli podobná ujištění a nestalo se nic," vysvětlil Svoboda, který by dal přednost smírnému řešení sporu prostým odblokováním nucené správy.
Cheb žaloval Německo kvůli svým asi 650 hektarům lesů několikrát. Už pět let je u soudu v Řezně žaloba na zrušení nucené správy, Cheb také podal stížnost, že v katastru je stále jako majitel lesa zapsán Stadt Eger místo Města Cheb. Další soudní spor vede kvůli tomu, že německý katastrální úřad odmítl zapsat prodej hájenky v lese. Minulý týden pak Cheb podal žalobu, ve které se na Německu domáhá informací o správě lesa, stavu účtů a lesním hospodářském plánu, řekl dnes právní zástupce Chebu Jaroslav Svejkovský.
Spor se vede kvůli německému zákonu, který v roce 1965 nařídil nucenou správu nad majetkem právnických osob, jejichž sídlo bylo v zemích, se kterými neměla Německá spolková republika diplomatické vztahy. "Jenže už v roce 1970 byly diplomatické vztahy navázány. V Roce 1997 pak byla podepsaná česko-německá deklarace, v letech 2004 až 2005 pak byly podepsány přístupové dohody o našem vstupu do Evropské unie. Podle nás tak důvody nucené správy dávno pominuly," uvedl Svejkovský.
Chce proto požádat o stanovisko evropský soud v Luxemburgu, aby posoudil, jestli německý zákon není v rozporu s evropskou legislativou.
Za průtahy, které stále brání Chebu dostat se k majetku, jehož hodnota může být okolo 200 milionů korun, vidí starosta Chebu spíše politické tlaky. Bavorská vláda už v minulosti nabízela odblokování lesů, pokud by část výtěžku z prodeje šlo do nadace spravované částečně odsunutými Chebany. I Když o tom v Chebu v minulosti uvažovali, nyní, po 15 letech marného boje o vlastnická práva, už Svoboda veškeré podobné podmínky striktně odmítá.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
