Štrosové patří v ostře sledovaném území jen malá část o výměře zhruba 1400 metrů čtverečních, kterou vlastní společně se svou sestrou, statkářkou Ludmilou Havránkovou. Ta vlastní i zbytek pozemků potřebných pro dokončení dálnice.
Štros v prohlášení uvedl, že dnes po dvou urgencích získali od ŘSD dokumenty, které dosud neměli k dispozici. Jednalo se o dodatek znaleckého posudku a geometrický plán zobrazující pozemky ke směně. "S jistým překvapením jsme zjistili, že tyto pozemky nejsou přístupné, a to z žádné strany," uvedli. Štrosovi očekávají, že jim ŘSD vysvětlí, proč jsou pozemky nabízené ke směně nepřístupné a jak si ŘSD představuje jejich zpřístupnění.
Vláda 24. května rozhodla o vyvlastnění pozemků obou sester. V pondělí 7. června pak své rozhodnutí na dva týdny pozastavila, čímž dostala novou šanci dohodě s Jaroslavou Štrosovou. Vláda pozastavením rozhodnutí zareagovala na návrh Davida Štrose, který 30. května zaslal ŘSD návrh směnné smlouvy. Poslední termín pro dohodu určila vláda na 21. června.
S Havránkovou se stát víceméně na znění smluv dohodl, což bylo stvrzeno parafami. Dohoda spočívá v tom, že Havránková za své tři hektary na trase D11 dostane od státu jiné tři hektary. Dalších 130 hektarů státních pozemků dostane do pronájmu.
Takzvaná kauza Havránková se vleče už 16 let. Dálnice proto zatím končí tři kilometry před Hradcem Králové. Z Hradce by měla pokračovat dalších zhruba 70 kilometrů na hranice s Polskem.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
