"Konstatuji, že v této věci mne nikdo nekontaktoval a o žádnou takovou funkci jsem zájem neprojevil. Celá legislativa týkající se působení a kompetencí Evropského výboru pro systémová rizika se teprve projednává v Evropském parlamentu. Kromě toho, pokud je mi známo, dosavadní konsensus je, že výbor by měl řídit prezident Evropské centrální banky," uvedl Tůma.
Podle dnešního vydání deníku E15 s odvoláním na dva nezávislé zdroje by měl Tůma od příštího roku údajně vést Evropský výbor pro systémová rizika, na jehož vzniku se dohodla EU před rokem.
Podle deníku měl být původně výbor pro systémová rizika součástí Evropské centrální banky, její prezident měl novému dohledu šéfovat. Evropský parlament však požaduje naprostou nezávislost úřadu na ECB.
Tůma byl guvernérem od prosince 2000. V únoru 2005 byl prezidentem republiky potvrzen ve funkci guvernéra na další šestileté funkční období. V letech 1993 až 1995 byl poradcem ministra průmyslu a obchodu a od roku 1995 byl hlavním ekonomem Patria Finance. Od 1. června 1998 do svého nástupu do ČNB počátkem roku 1999 byl výkonným ředitelem Evropské banky pro obnovu a rozvoj, v jejímž představenstvu zastupoval Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
