V tendru se má utkat česko-švýcarské konsorcium Asseco/Fela, česko-rakouské konsorcium Eltodo/Efkon, česká společnost Princip a dále firmy Secar Bohemia a Siemens, uvedl týdeník odvoláním na své zdroje.
V pondělí 14. června by podle Eura měla příslušná komise začít nabídky posuzovat a poté vybrat postupující. Nicméně jeden z uchazečů údajně už nyní některé podmínky tendru nesplnil, a byl vyřazen. Hodnota zakázky je odhadována na 295 milionů korun, uvedl týdeník.
Vyhlášení soutěže je prvním krokem na cestě k rozšíření a zmodernizování mýtného systému v České republice. Hybridní jednotky kombinují dvě technologie: mikrovlnný systém, který se uplatňuje na dálnicích, a satelitní, jenž by se mohl využít na silnicích nižších tříd.
Rozhodnutí českého ministerstva dopravy vzbuzuje podle Eura velkou pozornost i v EU, která spojení mikrovlnného a satelitního systému pečlivě sleduje. Během tří let chce totiž zavést jednu palubní jednotku OBU (on board unit), která dokáže komunikovat s mýtnými systémy v celé Evropě. V případě úspěchu zkušebního provozu bude Česko první zemí, která hybridní systém zavede, a může se stát příkladem pro ostatní, upozornil týdeník.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
