Krajské scénáře mají barvy jako na semaforu. Zelený, optimistický, počítá s "koncem obstrukcí ze strany ekologického sdružení Děti země" a zřejmě by umožnil dálnici otevřít už v roce 2012. Krajský úřad se proto obrátil na všechny zainteresované ekologické organizace s žádostí, aby přestaly výstavbu blokovat. Nepředpokládá se ale, že by s žádostí uspěl.
Proto je nejpravděpodobnější takzvaná oranžová varianta, která předpokládá pomoc vlády a parlamentu. "Předpokládá, že se schválí nové zákony, které do budoucna zabrání u podobných staveb obstrukcím," řekla dnes novinářům hejtmanka Jana Vaňhová. Už dříve se obrátila s žádostí o pomoc na končícího premiéra Jana Fischera a politickou podporu pro dokončení stavby dálnice prý bude hledat i dál.
Kdyby totiž zákonodárci nepomohli, ve hře je ještě jedna varianta - červená. "Dálnice by se tím odložila na neurčito vinou obstrukcí. Pro mě osobně je naprosto nepřijatelná," řekla Vaňhová. Na dotaz ČTK ale odpověděla, že "nemůže vyloučit, že se to nestane."
Jan Beránek vit



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
