Posudky odborníků podle něj dokazují, že stát by mohl zavedením tohoto projektu přijít za prvních šest let životnosti systému o devět až 11 miliard korun. Roční náklady na provoz elektronických vinět by se pak měly pohybovat kolem 1,6 miliardy korun, a to bez započtení nákladů na samotné spuštění systému. Stát by pak kvůli vinětám přicházel o 1,4 miliardy korun ročně.
Poslanci už o zrušení vinět letos jednali. Skupina poslanců z kontrolního výboru sněmovny předložila návrh na jejich zrušení, sněmovna ale jejich návrh neschválila. Pro zachování vinět a proti návrhu na jejich zrušení hlasovalo 70 poslanců, hlavně poslanci ODS spolu s částí komunistů. Přidali se k nim i poslanci TOP 09 Vlasta Parkanová, Jan Husák a Miroslav Kalousek. Pro zrušení vinět byla hlavně sociální demokracie.
Zavedení vinět schválila sněmovna loni v červnu, ačkoli její hospodářský výbor doporučil tento návrh z novely vyřadit. Senát je také navrhl vyřadit, ale poslanci ho přehlasovali.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
