"Peníze z tohoto prodeje významně přispějí k rozhodujícímu úkolu snížit dluh veřejného sektoru," uvedl britský ministr dopravy Philip Hammond.
Ministerstvo dodalo, že předkladatel vítězné nabídky bude mít právo provozovat trať a vybírat poplatky od železničních společností po 30 let. Trať je dlouhá 109 kilometrů. Vítěz převezme i řízení stanic na trati včetně londýnského nádraží St. Pancras.
Hlavními uživateli tratě jsou Eurostar, který provozuje podmořské spojení na Paříž a Brusel, a regionální železniční společnost Southeastern Trains. Trať bude také sloužit jako koridor z centra Londýna do Stratfordu, kde se v roce 2012 uskuteční olympijské hry.
Rychlostní trať stála 5,8 miliardy liber a otevřela se v roce 2007, tedy zhruba 13 let od otevření tunelu pod Lamanšským průlivem. Pokud by vláda za prodej práv k provozování tratě získala skutečně 1,5 miliardy liber, bylo by to jedno procento vládního rozpočtového deficitu z minulého roku. Státní dluh Británie nyní dosahuje kolem 900 miliard liber, napsala agentura AP.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
