Na železnici mezi Sklářskou Porebou a Harrachovem na Semilsku se doprava zastavila na podzim 1945. V té době to přitom byla jedna z nejmodernějších tratí v zemi. Zatímco na českém území z Tanvaldu do Kořenova zajišťovaly dopravu ozubnicové lokomotivy, kvůli kterým byla trať z roku 1902 před několika lety prohlášena technickou památkou, dál do Polska byla trasa plně elektrifikovaná. Dnes už to ale připomíná jen stožár v kořenovském muzeu.
Trať z Harrachova do Sklářské Poreby je dlouhá zhruba 14 kilometrů, z toho asi kilometr je na českém území. Rekonstrukce stála dohromady 160 milionů korun. "Česká část stála 20 milionů korun, z toho zhruba 85 procent zaplatila Evropská unie," řekl už dříve ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. O obnovu trati usilovali starostové na obou stranách hranice od roku 1991. Slibují si od ní zlepšení přeshraničních kontaktů a hlavně rozvoj cestovního ruchu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
