Odhaduje se, že zhruba 35 procent kapacit pro výrobu automobilů v Evropě je nadbytečných. Proti uzavírání automobilových továren a snižování počtu zaměstnanců v odvětví však bojují odborové svazy i vlády, napsala agentura Reuters.
Během hospodářské krize se podle Fleminga nadbytečné kapacity zvýšily, ačkoli mnozí považovali krizi za příležitost k jejich snížení. "Nadbytečná kapacita je hlavním faktorem vedoucím k současnému silnému a agresivnímu zlevňování, které vidíme na trhu," řekl Fleming. "To není udržitelná cesta, jak řídit toto odvětví," dodal.
Fleming rovněž potvrdil prognózu Fordu, že celkový prodej automobilů v Evropě v letošním roce dosáhne 14 až 15 milionů vozů. V loňském roce se prodej aut v Evropě podle sdružení ACEA snížil o 1,6 procenta na 14,48 milionu vozů.
Šéf italské automobilky Fiat Sergio Marchionne již začátkem roku uvedl, že světový automobilový průmysl musí pro své přežití snížit výrobní kapacitu, a to zejména v Evropě. Dodal, že světové automobilky jsou schopny vyrobit 94 milionů osobních a nákladních vozů ročně, což je o 30 milionů více, než dokážou prodat.
pmh vju



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
