H-One vyčlenil na investici do čínské robotizace 22 milionů dolarů a počet robotů ve svých čínských výrobních linkách chce ztrojnásobit. Zakázky v Číně rostou i japonským společnostem Fanuc, Yaskawa a THK. A slabý kurz eura by mohl prospět i evropským zájemcům včetně koncernu Siemens.
"Sektor automatizace roste velmi, velmi rychle," uvedl analytik. Jmenoval senzory, frekvenční měniče, dopravní pásy či pneumatické systémy. "Růst těchto sektorů kdekoli odhadujeme na 20 až 30 procent za rok," dodal.
Řada stávek čínských zaměstnanců se v posledních měsících dotkla většiny japonských automobilek včetně Hondy a Toyoty a firem dodávajících jim komponenty. Ukazuje se tak rostoucí nepokoj mezi rozsáhlou migrující pracovní silou, která se chce na bohatství čínské ekonomiky podílet větší měrou.
Přestože představují pracovní náklady v čínském zpracovatelském průmyslu jen zlomek celkových výdajů, předpokládá se, že nepokoje povedou k další vlně mechanizace. Na světové výrobě zpracovatelského zboží má přitom Čína podíl 15,6 procenta. Loni překročila Japonsko a stala se po USA druhou největší v oboru na světě, napsal Reuters.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
