V té době to byla jedna z nejmodernějších tratí v zemi. Zatímco na českém území z Tanvaldu do Kořenova zajišťovaly dopravu ozubnicové lokomotivy, kvůli kterým byla trať z roku 1902 před několika lety prohlášena technickou památkou, dál do Polska byla trasa elektrifikovaná. Dnes už to ale připomíná jen stožár v kořenovském muzeu. O obnovu trati usilovali starostové na obou stranách hranice od roku 1991. Slibují si od ní zlepšení přeshraničních kontaktů a rozvoj turistiky.
Trať z Harrachova do Sklářské Poreby je dlouhá zhruba 16 kilometrů, z toho asi kilometr je na českém území. Rekonstrukce stála dohromady 160 milionů korun, projekt financovala z podstatné části Evropská unie z programu přeshraniční spolupráce Cíl3 ČR-Polsko. "Česká část stála 20 milionů korun, z toho zhruba 85 procent zaplatila Evropská unie," řekl už dříve ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Na trati by mělo jezdit pět párů vlaků o víkendech a čtyři páry ve všední dny. Dopravu na trati Kořenov - Sklářská Poreba mají na české straně zajišťovat Viamont a v Polsku regionální dráhy. Liberecký kraj zaplatí letos za půlroční provoz na svém území dva miliony korun. Smlouvu s dopravcem nedávno schválili krajští radní, zjistila ČTK na internetových stránkách kraje.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
