Příčinou potíží s motory jsou defektní pružiny ventilů, které můžou za provozu zastavit motor, uvedl mluvčí automobilky. Šéf značky Lexus Mark Templin uvedl, že závada vznikla při výrobě použitím špatného materiálu.
Z 270.000 problémových aut jich podnik zhruba 180.000 prodal v zahraničí a zbytek v Japonsku. Vedle sedmi modelů sedanu Lexus se problém týká i modelu Crown. Podle japonského tisku může akce přijít Toyotu na 20 miliard jenů (4,7 miliardy Kč), to ale výrobce nekomentoval.
Podnik uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné motory kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody.
Kvůli problémům s nechtěným zrychlováním byla Toyota nucena svolat od loňského října po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů. Firma před časem souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (zhruba 340 milionů Kč), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech.
Svou vedoucí pozici na trhu si Toyota vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Toyota o víkendu oznámila, že ve Spojených státech svolá kvůli možnému prosakování paliva k opravě hybridní vozy Lexus HS250h a dočasně zastaví jejich prodej. Opatření se týkají zhruba 17.000 automobilů vyrobených pro americký trh.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
