Čtyři soupravy jsou určeny pro provoz ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, další čtyři jednotky budou jezdit v Moravskoslezském kraji na trati z Ostravy do Mostů u Jablunkova. Vlaky mají být vybaveny například klimatizací nebo bezbariérovým WC. Termín dodání je 27 měsíců od podpisu smlouvy.
Dráhy mají v současnosti 60 patrových pantografů City Elefant přezdívaných kvůli hliníkovým vozům Ešus. Vyrábí je ostravská Škoda Vagonka. V příměstské dopravě dosud slouží také asi 40 patrových vagonů, které byly vyrobeny v 60. letech v bývalé Německé demokratické republice.
Zastaralý vozový park patří k největším problémům Českých drah. Podnik proto ohlásil masivní investice, jen letos chce vypsat výběrová řízení v celkové hodnotě 16 miliard korun.
Peníze chtějí ČD získat mimo jiné z prodeje vlastních dluhopisů nebo evropských fondů, dodavatelům je budou dráhy převádět postupně do roku 2014, jak budou nové vozy uváděny do provozu.
Naposledy dráhy oznámily modernizaci 19 lokomotiv řady 750 známé pod přezdívkou Brejlovec. Rekonstrukci provede strojírenská firma CZ Loko, náklady drah na modernizaci a leasing budou 678 milionů korun.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
