Bankovní dozor v Evropě provádí zátěžové testy bankovního systému pro zjištění jeho stavu po finanční krizi, kdy systém čekají přísnější kapitálové požadavky, nové daně a další regulační opatření.
"Brzy uvidíte seznam bank, které zátěžový test podstoupí," řekla ministryně. Dozor také zveřejní kritéria, která použije, a přiblíží, jak velkou zátěží banky otestuje. "A uvidíte, že banky v Evropě jsou silné a zdravé," dodala Lagardeová s tím, že o francouzské banky se neobává vůbec.
Podle modelových testů, které provedli analytici, si banky KBC, National Bank of Greece, Commerzbank, Crédit Agricole a Dexia vedly hůře než jejich větší rivalové. Nespadly ale pod rizikovou hranici.
Bankovní regulátoři již testovali u 25 velkých bank z Evropské unie odolnost vůči hospodářskému poklesu a rostoucím ztrátám z úvěrů. Zdroje sdělily, že se testy rozšíří na více než stovku institucí v regionu. Rozšířené testy také zahrnou rizika, která bankám hrozí z držení státních dluhopisů.
Někteří analytici říkají, že by zátěžové testy mohly obnovit důvěru investorů v odvětví a že povedou k rekapitalizaci slabších bank. Jiní ale dodávají, že je potřeba znát přesná kritéria testů, pokud mají jejich výsledky přesvědčit trh.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
