Brusel chce vytvořením nových institucí, které by měly značný přehled o fungování bank, pojišťoven a finančních trhů, zabránit opakování finanční krize, kterou v září 2008 odstartoval pád americké investiční banky Lehman Brothers a nakonec se přelila i do největší hospodářské krize od 30. let minulého století. Podle některých ekonomů a politiků přitom za těmito problémy stojí především nedostatečná regulace finančního sektoru.
Členské státy EU již s novou podobou finančního dohledu souhlasily, ale především kvůli námitkám Velké Británie nedaly novým dohledovým institucím téměř neomezené pravomoci, jak původně navrhovala Evropská komise, a národní vlády vybavily vetem. Pokud by tak nová instituce rozhodla, že členský stát by měl navýšit kapitál v některé z problémových institucí, vláda by mohla rozhodnutí podle představ členských států EU zablokovat.
Takový postup se ovšem nelíbí europoslancům, kteří chtějí, aby rozhodnutí nových dohledových orgánů byla pro členské země závazná a mohly tak přímo instruovat národní dohledové orgány, v českém případě Českou národní banku, či dokonce samotné finanční ústavy. "Někteří lidé v parlamentu si myslí, že jsou ignorováni, a chtějí tak bojovat," citovala před časem agentura Reuters nejmenovaný diplomatický zdroj.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
